Bat

BAT, BULLYING-AREN AURKAKO TALDEA-BAT, 
UN EQUIPO CONTRA EL BULLYING

Dada la necesidad de trasladar la sociedad la importancia de implicarse contra el acoso escolar, Bizikasi llega acompañada de una campaña de comunicación.

Bajo el slogan “vamos a desenmascarar el bullying”, la iniciativa persigue concienciar de la necesidad de evitar que el acoso escolar se disfrace de juego, de diversión o de incidente aislado.

Es prioritario ayudar a quien padece acoso escolar, pero es también importante ayudar al alumnado con comportamiento acosador para que pueda quitarse la máscara, para que tenga conciencia del dolor que puede estar causando.
En esa labor es fundamental la implicación de todos y todas.

La campaña invita a toda la sociedad a formar parte de  BAT-Bullying-aren Aurkako Taldea (un equipo contra el Bullying), desde el alumnado y profesorado, hasta la familia, amigos y sociedad en general.

El anuncio se ha rodado gracias a la colaboración de estudiantes, profesorado, direcciones y familias del colegio público de infantil y primaria y del instituto de Elorrio.

Aurkezpena

Bizikasi ekimenak lagundu nahi du ikastetxeak elkarbizitza positiborako espazio seguruak bilakatzea, hau da, inolako jazarpen-egoerarik onartuko ez dutenak. Izan ere, hori lortzea ezinbestekoa da hezkuntza sistemaren xede nagusia betetzeko: ikasle guztien garapen pertsonalean lagundu eta konpetentziak eta tresnak ematea herritar aktibo eta arduratsu gisa parte har dezaten gizartean.

 

Zalantzarik gabe, horixe da denok lortu nahi dugun azken emaitza. Zentzu horretan ekimenaren helburua desideratum bat da, etorkizun ideal bat, baina jarraitu beharreko bidea ere erakusten digu, eta egin beharreko esku-hartzeen norabidea.

Helburu hori lortu ahal izateko, nahitaezkoa izango da elkarlana eta gizarte- eta hezkuntza-komunitateko eragileen parte-hartzea Bizikasi garatuko den eremuetan. Ekimena bera topaleku gisa ulertzen dugu, guztiek elkarrekin ikasteko eta prestatzeko aukera bat eman diezaiogun gure buruari gizarte eta hezkuntza fenomeno konplexu eta ondorio larrikoa ere izan daitekeen honen inguruan: eskola-jazarpena.

Aurrera begira dugun egitekoa aukera gisa ulertzeak, elkarbizitza positiboari buruzko ezagutza eta esperientziak partekatzea dakar, hala nola hezkuntza-jardunari buruz hausnartzea eta, alderaketa eta ekarpen arduratsuak oinarri hartuta, zoru komun bat ezartzea. Hala, konstruktu bat sortuko dugu eskola-jazarpenari modu sistematikoan eta hezkuntzaren bidez aurre egiteko, eta elkarbizitza positiborako dinamikak sustatuko ditu, edozein indarkeria mota agertzea ekidite aldera.

Eskola jazarpena egoera ebaztean Bizikasik pertsona barruko eta pertsonen arteko harremanak berreskuratzeko eredua hartzen du oinarritzat, eta eredu sistemiko-ekologikotik eta genero analisitik garatuta dago. Gure ustez, orientazio horri esker, Bizikasik barnean har ditzake euskal ikastetxeek elkarbizitza positiboa garatzeko eta jazarpena errotik ezabatzeko azken urteotan egin dituzten eta egun ere egiten ari diren jarduketa eta programa espezifikoetako asko. Ikuspuntu hori kontuan hartuta, jarduketa horien babes-geruza bihurtuko da, eta, era berean, jarduketen norabidea zehaztu eta aberasten du, paradigma hezitzaile-berritzaile eta sistemiko-ekologikotik abiatzen baita. Ikusmolde hori kontuan hartuta, jarduketak proposatu, eta ekimenaren tresnak diseinatzen dira.

 

GEHIAGO JAKITEKO BIZIKASI EKIMENAREN INGURUAN

Buscar en Bizikasi ...

 

Aurkezpena

Bizikasi ekimenak lagundu nahi du ikastetxeak elkarbizitza positiborako espazio seguruak bilakatzea, hau da, inolako jazarpen-egoerarik onartuko ez dutenak. Izan ere, hori lortzea ezinbestekoa da hezkuntza sistemaren xede nagusia betetzeko: ikasle guztien garapen pertsonalean lagundu eta konpetentziak eta tresnak ematea herritar aktibo eta arduratsu gisa parte har dezaten gizartean.

 

Zalantzarik gabe, horixe da denok lortu nahi dugun azken emaitza. Zentzu horretan ekimenaren helburua desideratum bat da, etorkizun ideal bat, baina jarraitu beharreko bidea ere erakusten digu, eta egin beharreko esku-hartzeen norabidea.

Helburu hori lortu ahal izateko, nahitaezkoa izango da elkarlana eta gizarte- eta hezkuntza-komunitateko eragileen parte-hartzea Bizikasi garatuko den eremuetan. Ekimena bera topaleku gisa ulertzen dugu, guztiek elkarrekin ikasteko eta prestatzeko aukera bat eman diezaiogun gure buruari gizarte eta hezkuntza fenomeno konplexu eta ondorio larrikoa ere izan daitekeen honen inguruan: eskola-jazarpena.

Aurrera begira dugun egitekoa aukera gisa ulertzeak, elkarbizitza positiboari buruzko ezagutza eta esperientziak partekatzea dakar, hala nola hezkuntza-jardunari buruz hausnartzea eta, alderaketa eta ekarpen arduratsuak oinarri hartuta, zoru komun bat ezartzea. Hala, konstruktu bat sortuko dugu eskola-jazarpenari modu sistematikoan eta hezkuntzaren bidez aurre egiteko, eta elkarbizitza positiborako dinamikak sustatuko ditu, edozein indarkeria mota agertzea ekidite aldera.

Eskola jazarpena egoera ebaztean Bizikasik pertsona barruko eta pertsonen arteko harremanak berreskuratzeko eredua hartzen du oinarritzat, eta eredu sistemiko-ekologikotik eta genero analisitik garatuta dago. Gure ustez, orientazio horri esker, Bizikasik barnean har ditzake euskal ikastetxeek elkarbizitza positiboa garatzeko eta jazarpena errotik ezabatzeko azken urteotan egin dituzten eta egun ere egiten ari diren jarduketa eta programa espezifikoetako asko. Ikuspuntu hori kontuan hartuta, jarduketa horien babes-geruza bihurtuko da, eta, era berean, jarduketen norabidea zehaztu eta aberasten du, paradigma hezitzaile-berritzaile eta sistemiko-ekologikotik abiatzen baita. Ikusmolde hori kontuan hartuta, jarduketak proposatu, eta ekimenaren tresnak diseinatzen dira.

 

GEHIAGO JAKITEKO BIZIKASI EKIMENAREN INGURUAN

CON LA INICIATIVA BIZIKASI QUEREMOS

SENSIBILIZAR Y CONCIENCIAR A LOS AGENTES DE LA COMUNIDAD EDUCATIVA EN TORNO AL ACOSO ESCOLAR A TRAVÉS DE LA FORMACIÓN

CREAR Y CONSOLIDAR EN LOS CENTROS EDUCATIVOS LA ESTRUCTURA BAT, QUE CORDINARÁ EL PROCESO DE RESOLUCIÓN DE LOS CASOS DE ACOSO Y PROPONDRÁ ACTUACIONES PARA LA CONSTRUCCIÓN DE LA CONVIVENCIA POSITIVA

EMPODERAR AL ALUMNADO PARA QUE SEAN LOS PROTAGONISTAS EN LA REGULACIÓN DE LAS CONDUCTAS CONTRARIAS A LA CONVIVENCIA Y EN EL PROCESO DE LA RECONSTRUCCIÓN DE LAS RELACIONES DAÑADAS

CENTROS EDUCATIVOS QUE SEAN ENTORNOS SEGUROS Y DE CONVIVENCIA POSITIVA PARA EL DESARROLLO PERSONAL Y COLECTIVO DE LOS AGENTES EDUCATIVOS

Actuaciones del profesorado ante el bullying en contextos con y sin equipos de ayuda

José María Avilés Martínez, R. Paulino Tognetta, Rafael Petta Daud 2020

Menores y violencia de género

Ministerio de Igualdad

Ciberagresion y diferencias de genero

David Álvarez-García, Alejandra Barreiro-Collazo, José-Carlos Núñez 2017