Sarrera
Eskola-jazarpenaren gaia ikertu duten lanen ondorioetako bat honako hau da: eskola-jazarpena saihesteko modurik onena prebenitzea da. Eskola-jazarpena fenomeno konplexua da eta alderdi asko eta askotarikoak ditu, da eta gure artean ez agertzeko —edo agertzekotan era egokian esku-hartu ahal izateko—, hezkuntza-komunitateko pertsona eta kolektibo guztien partaidetza eta konpromisoa beharko da.
Horrela bada, erantzukizun partekatuari ekinez, hau da, bakoitzak bere eremutik eta dagokion hezkuntza esku-hartzearekin lan koordinatu eta bateratuari jarraikiz, urrats eraginkorrak egingo ahal izango dira ikastetxeak biolentziarik gabeko gune seguruak izateko.
Horretarako, funtsezkoa da hezkuntza-komunitatearen partaideak prestakuntzaren bitartez ahalduntzea bizikidetza positiboa garatzeko aldagaietan, eta esklusioari eta eskola-jazarpenari aurre egiteko bitartekoen ezagutzan. Horrela jokatzeak ahalbidetuko du, alde batetik, hezkuntza-komunitateko partaide guztiak hizkuntza eta ikuskera bateratuak izatea, eta, bestetik, tresnak eskuratzea, eta ekintzen plangintzaren bidez kalitatezko bizikidetzan urratsak egitea, eta esklusio- eta jazarpen -egoerak ez agertzeko bidea jorratzea.