Gatazken ebazpen baketsua

Gelen arteko ebazpen trukaketa

Ikasleen arteko harremanak hobetu, asertiboak izan daitezen lagundu, komunikatzen ikasi, ikaskidea gure eskubide eta betebehar berdinak dituen pertsona gisa kontuan izaten ikasi, pertsonak errespetatu…

Hori dena lortzea posible izango da, ikastetxean eta batez ere gelan, elkarlana eta gatazkei modu positiboan eta baketsuan aurre egiteko estrategiak sustatzen badira, ikastetxeak ikasle guztiak onartuak diren toki segurua bilakatuz.

 

Jarduera hau egin baino lehen, komenigarria da      ariketa egitea, giro lasaia egon dadin eta ikasleek horrelako ariketak egiten ohitura har dezaten.

 

HELBURUA

  • Gelako kideen arteko elkar ezagutza bultzatzea
  • Gelako giro osasungarria lortzea

 

GARAPENA

Talde handian bilduko gara. Ohiko gatazken inguruan hitz egingo dugu eta orri batean, konpontzeko zailtasunak sortzen dituzten egoerak jasoko ditugu. Alboko gelako ikasleek dinamika berdina burutuko dute.

Behin zerrenda eginda dagoela, gelen arteko trukaketa egingo dugu. Modu honetan, beste ikuspuntu batetik ikusita, gatazkak modu baketsu batean konpontzeko saiakera egingo dugu.

Gatazken konponbideak lotuta ditugunean, beste gelara joango gara gure proposamenekin. Guztiok batera, kudeaketa honetan parte hartuko dugu aurrerantzean suertatzen zaizkien erronkei irtenbide baketsu eta bateratu bat emateko asmoz.

 

DENBORA

Saio bateko iraupena izango du. Urtean zehar errepika daitekeen ariketa

 

BALIABIDEAK

Parte hartze aktiboa

GELEN ARTEKO EBAZPEN TRUKAKETA

Antzezleak gara! (LH2)

Ikasleen arteko harremanak hobetu, asertiboak izan daitezen lagundu, komunikatzen ikasi, ikaskidea gure eskubide eta betebehar berdinak dituen pertsona gisa kontuan izaten ikasi, pertsonak errespetatu…

Hori dena lortzea posible izango da, ikastetxean eta batez ere gelan, elkarlana eta gatazkei modu positiboan eta baketsuan aurre egiteko estrategiak sustatzen badira, ikastetxeak ikasle guztiak onartuak diren toki segurua bilakatuz.

 

Jarduera hau egin baino lehen, komenigarria da      ariketa egitea, giro lasaia egon dadin eta ikasleek horrelako ariketak egiten ohitura har dezaten.

 

HELBURUA

  • Besteen ikuspuntuan entzun eta ulertzen saiatzea
  • Harremanak aberastea eta hobetzea
  • Norberaren jokabidearen erregulazioa garatzea eta besteengan duen eraginaz kontzientzia hartzea

 

GARAPENA

Jarduera hau egin aurretik, 4.4.1 jarduera egitea aholkatzen da. Talde handian egitea proposatzen da. Aurreko saioan eskolan dituzten gatazken adibideak  eta horiei aurre egiteko zer nolako konponbide baketsuak aurkitu zituzten gogoratuko ditugu.  Jarraian, antzezlariak bihurtuko direla esango diegu. Irakasleak beherago agertzen diren egoera batzuk aurkeztuko dizkie bolondresei eta taldearen aurrean antzeztu beharko dituzte. Ikusleek zer gertatzen ari den asmatu beharko dute, jarrera egokia edo desegokia iruditu zaien eta guztion artean, egoerari irtenbide edo konponbide baketsu bat bilatuko diogu.

Hemen proposatzen diren egoerez gain, aurreko egunean umeek aipatu dituzten gatazkak antzeztu ahal dira. Proposamenak:

  1. Ume bat bakarrik geratu da patioan eta gurekin jolastera gonbidatu dugu.
  2. Jantokian ur baso bat bota diot ume bati eta barre egin dut gero.
  3. Ume zango trabatu dut denok barre egiteko.
  4. Ume baten inguruan hitz itsusiak idatzi ditut arbelean.
  5. Marrazki bat egin diot gelako lagun bati.
  6. Ume bati zaplastako bat eman diot ez zaidalako gustatu esan didana.
  7. Ume bat triste ikusi dut, hurbildu naiz eta besarkada bat eman diot.
  8. Ume bati estutxea ezkutatu diot eta ez diot itzuli eta gero lagunei kontatu diet.
  9. Ume bat beste bat jotzen ikusi dut eta irakasle batengana hurbildu naiz kontatzera.
  10. Patioan jolasten geundela, ume bat bakarrik ikusi dugu eta gurekin jolastera gonbidatu dugu.

** Gertakariak paper zatietan jarri ahal dira, poltsa batean sartu eta banaka atera eta antzeztu.

 

Aldaera: Guztion artean gertaerak proposatu eta idatzi ditzakegu eta horiek antzeztu.

 

DENBORA

Saio bateko iraupena izango du. Urtean zehar errepika daitekeen ariketa

 

BALIABIDEAK

  • Parte hartze aktiboa

ANTZEZLEAK GARA

 

Zubia gurutzatzen

Ikasleen arteko harremanak hobetu, asertiboak izan daitezen lagundu, komunikatzen ikasi, ikaskidea gure eskubide eta betebehar berdinak dituen pertsona gisa kontuan izaten ikasi, pertsonak errespetatu…

Hori dena lortzea posible izango da, ikastetxean eta batez ere gelan, elkarlana eta gatazkei modu positiboan eta baketsuan aurre egiteko estrategiak sustatzen badira, ikastetxeak ikasle guztiak onartuak diren toki segurua bilakatuz.

 

Jarduera hau egin baino lehen, komenigarria da      ariketa egitea, giro lasaia egon dadin eta ikasleek horrelako ariketak egiten ohitura har dezaten.

 

HELBURUA

  • Gelako kideen arteko elkar ezagutza bultzatzea
  • Gelako giro osasungarria lortzea

 

GARAPENA

Talde handian bilduko gara bideoa ikusteko. Talde handian bideoaren inguruko hausnarketa egingo dugu. Bideoan zehar etenaldiak egingo ditugu eta ikasleei galdera desberdinak planteatuko dizkiegu:

  • Zer uste duzue gertatuko dela?
  • Zelan jokatu dute?
  • Hitz egin behar izan dute konponbidea ebazteko?
  • Zertan desberdindu ahal dituzue ikusi ditugun bi jokabideak?
  • ...

Bideoaren hausnarketa egin eta gero, aste honetan txarto bideratu diren bi gatazka mahai gainean ipiniko ditugu. Bideoan ikusi ditugun baliabideak erabiliz, gatazka horien konponbide baketsua lortzen saiatuko gara.

 

DENBORA

Saio bateko iraupena izango du. Ikasturtean zehar errepika daitekeen ariketa.

 

BALIABIDEAK

ZUBIA GURUTZATZEN

Adostokia

Ikasleen arteko harremanak hobetu, asertiboak izan daitezen lagundu, komunikatzen ikasi, ikaskidea gure eskubide eta betebehar berdinak dituen pertsona gisa kontuan izaten ikasi, pertsonak errespetatu…

Hori dena lortzea posible izango da, ikastetxean eta batez ere gelan, elkarlana eta gatazkei modu positiboan eta baketsuan aurre egiteko estrategiak sustatzen badira, ikastetxeak ikasle guztiak onartuak diren toki segurua bilakatuz.

 

Jarduera hau egin baino lehen, komenigarria da      ariketa egitea, giro lasaia egon dadin eta ikasleek horrelako ariketak egiten ohitura har dezaten.

 

HELBURUA

  • Besteen lekuan jartzen ikastea
  • Esperimentatzen ditugun emozioei izena jartzea
  • Besteen ikuspuntuan entzun eta ulertzen saiatzea
  • Harremanak aberastea eta hobetzea
  • Norberaren jokabidearen erregulazioa garatzea eta besteengan duen eraginaz kontzientzia hartzea

 

GARAPENA

Adostokia gelan martxan jarri baino lehen, ikaslegoarekin gaia landu behar da. Arauak gogoratuko ditugu eta horiekin batera giza harreman eta berdintasunean oinarritutako elkarrekintzari buruz hitz egingo dugu.

Ondoren, irakasleak ikasle bat aukeratuko du eta bien arteko gatazka bat antzeztuko dute. Gatazka hori konpontzeko, adostokira joango dira eta bertan konponbidea bilatuko dute.

Hauxe litzateke adostokian jarraituko duten prozesua:

  1. Lasai hartu: Bi ikasleak lasai egon arte ezin izango da arazoa konpondu (oihukarik ez). Honek ez du esan nahi ezin dutela haien haserrea atera, baizik eta hitz egiteko oinarrizko baldintza lasai egotea dela. Deskarga hori egin eta gero, ikasleak aulkietan kokatuko dira.
  1. Batak hitz egingo du eta besteak entzun: Bi eserleku egongo dira (ahoa eta belarria sinboloekin) eta ikasleak, txandaka aulki desberdinetan jesarriko dira. Lehenengo arazoa azaldu duenak hitz egingo du, eta ondoren, bere kidearen azalpenak entzungo ditu.
  1. Irtenbideak pentsatu: Hasieran, irakaslea gidaria izango da eta kasuan kasuko irtenbideak proposatuko dizkie ikasleei. Adibidez, jostailuak edo materialak txandakatzea, elkarrekin jolastea, elkarri laguntzea, eta abar
  1. Konponbidea bien artean aukeratu: Arazoa konpondu eta gero, ikasleek nahiago duten ekintza burutzera animatuko ditugu, behartu gabe: elkarri eskua eman, besarkatu, eta abar

Oharrak:

Adostokia gelan espazio fisiko batean antolatzea proposamen bat besterik ez da. Erabiltzea eta praktikan jartzea erabakiz gero, kontutan izateko alderdiak daude:

  • Denboran egonkortasun bat izan behar duen planteamendua da, hau da, ikasturte edo hiru hilabete baten hasieran martxan jarri beharko litzateke.
  • Bizikidetzaren aldeko proposamen bat den heinean, gela mailan baizik, ziklo, etapa zein ikastetxe mailan bideratzea egokiena litzateke.
  • Hasiera batean irakasleek gidatuko dute prozesua eta denbora eskaini beharko diete momentu horiei. Xedea ikasleen autonomia maila handitzea izango da egunerokotasunean bizitzen dituzten gatazkak modu baketsuan ebazteko.
  • Espazio fisikoaren antolamendua ikastetxe bakoitzaren ezaugarrien araberakoa izango da.
  • Prozesua eta materialaren sorrera ikasleekin batera bideratu daiteke; lehenengoz pausuak azalduz eta ondoren haiek sor ditzakete horma irudiak pausuen azalpenekin ( lepokoak zein kartelak erabil daitezke ahoa eta belarria adierazteko)

DENBORA

Fase desberdinak daude:

  • Adostokiaren aurkezpena egiteko: saio bat
  • Materiala prestatzeko: saio bat
  • Prozesua bideratzeko: egunerokotasunean agertzen diren gatazken araberakoa.

 

BALIABIDEAK

ADOSTOKIA