Sintonia-unea

Estresetik lasaitasunera

Estualdiak sortzen dizkiguten eta gaizki sentiarazten gaituzten egoeren aurrean, garrantzitsua da egoera horiek kontrolatzeko gai sentitzea. Une horietan, norberaren emozioak ezagutzea eta erlaxatzen eta lasaitzen ikastea entrenamenduaren bidez lor daiteke.

 

HELBURUA

  • Arnasaren bidez, nork bere emozioekin, pentsamenduekin eta gorputzarekin konektatzea. 
  • Egoera estresagarri bat irudikatzea eta lasaitzen ikastea.

 

GARAPENA 

Jarduera hau egiteko, komeni da ikasleek beste erlaxazio-saio batzuk aurrez eginak izatea. Horretarako, 1.1. eta 2.1. Sintonia uneko jarduerak erabil daitezke.

 

Erlaxatzeko leku lasai bat behar da, inork molestatuko ez gaituen leku bat; ikasleek isilik egoten saiatu behar dute. Askotariko jarrerak erabil daitezke erlaxatzeko; esaterako, gelan eserita, bizkarra tente, besoak izterren gainean jarrita, eta begiak itxita.

 

Baliabideetan dagoen audioari jarraituz, saio honen hasieran ikasleek egoera estresagarri bat aukeratuko dute, nork berea, eta gero gorputza erlaxatzeari ekingo diote. 

Erlaxatzeko, ezinbestekoa da arnasketa sakona eta lasaia mantentzea. Ikasleak horretan daudela, gorputz ataletan ipiniko dute arreta, oinetatik hasi eta goranzko bidea jarraituta. Atal bakoitzean zerbait gogortua dagoen aztertuko dute, eta atal horri lasaitzeko agindua emango diote. Gorantz jarraituta, besoak, sorbalda, lepoa eta burua ere aztertuko dituzte, eta tentsioak askatuko dituzte.  

Gorputza erlaxatzea lortu dutenean, hasierako egoera desatsegin hori irudikatuko dute ikasleek. Egoera horretan dituzten sentsazio desatseginez ohartuko dira, eta horien ordez atseginak erabiliko dituzte, egoera horretan norberarengan konfiantza sentitu arte.  

Erlaxazio saioa amaitzeko, ikasleek arnasa sakon hartuko dute, eta, besoak luzatzen dituzten bitartean, begiak irekiko dituzte.

 

DENBORA

  • Audioak 8’23’’ ko iraupena du.
 

BALIABIDEAK