SINTONIA UNEA
Estresetik lasaitasunera
HELBURUA
- Arnasaren bidez, nork bere emozioekin, pentsamenduekin eta gorputzarekin konektatzea.
-
Egoera estresagarri bat irudikatzea eta lasaitzen ikastea.
GARAPENA
Jarduera hau egiteko, komeni da ikasleek beste erlaxazio-saio batzuk aurrez eginak izatea. Horretarako, 1.1. eta 2.1. Sintonia uneko jarduerak erabil daitezke.
Erlaxatzeko leku lasai bat behar da, inork molestatuko ez gaituen leku bat; ikasleek isilik egoten saiatu behar dute. Askotariko jarrerak erabil daitezke erlaxatzeko; esaterako, gelan eserita, bizkarra tente, besoak izterren gainean jarrita, eta begiak itxita.
Baliabideetan dagoen audioari jarraituz, saio honen hasieran ikasleek egoera estresagarri bat aukeratuko dute, nork berea, eta gero gorputza erlaxatzeari ekingo diote.
Erlaxatzeko, ezinbestekoa da arnasketa sakona eta lasaia mantentzea. Ikasleak horretan daudela, gorputz ataletan ipiniko dute arreta, oinetatik hasi eta goranzko bidea jarraituta. Atal bakoitzean zerbait gogortua dagoen aztertuko dute, eta atal horri lasaitzeko agindua emango diote. Gorantz jarraituta, besoak, sorbalda, lepoa eta burua ere aztertuko dituzte, eta tentsioak askatuko dituzte.
Gorputza erlaxatzea lortu dutenean, hasierako egoera desatsegin hori irudikatuko dute ikasleek. Egoera horretan dituzten sentsazio desatseginez ohartuko dira, eta horien ordez atseginak erabiliko dituzte, egoera horretan norberarengan konfiantza sentitu arte.
Erlaxazio saioa amaitzeko, ikasleek arnasa sakon hartuko dute, eta, besoak luzatzen dituzten bitartean, begiak irekiko dituzte.
DENBORA
- Audioak 8’23’’ ko iraupena du.
BALIABIDEAK
- Audio hau izango da gidaria: Estresetik lasaitasunera. (Egilea: Maria Pintos)
Arnasketa lasaia
HELBURUA
Arreta arnasketara eraman gure burua baretzeko, arnasketa sakona eginez, arnasgora eta
arnasbeheraren erritmoa motelduz, eta arnasbehera luzatuz.
Kontzentratu eta baretu.
GARAPENA
1. Eseri zaitez, bizkarra zuzen, oinak lurrean, eta eskuak belaun gainean jarri leunki. Itxi begiak edo jaitsi begirada, erosoen sentitzen zaren moduan.
2. Hartu arnasa naturaltasunez. Minutu batean egiten ditugun arnas zikloak zenbatuko ditugu mentalki; zenbakuntza arnasa botatzean egingo dugu.
3. Orain, arnasa hartu lasai eta sakontasunez. Arnasgoran sabela puztu eta arnasbeheran sabela ustu egiten da.
Har ezazu arnasa 4 arte zenbatuz, eta arnasa botatzean 6-8 arte zenbatu. Minutu batean egiten ditugun arnas zikloak zenbatuko ditugu mentalki; zenbakuntza arnasa botatzean egingo dugu.
4. Jarraitu arnasketa lasaia egiten bi minutuz.
OHARRA:
Arnasketa lasaian arnas zikloen maiztasuna jaitsi egiten da; arnasgora eta arnasbeheraren erritmoa jaisten da. Arnasbehera arnasgora baino luzeago egiten da (adibidez: arnasgoran 4 segundu eta arnasbeheran 6-8 segundu).
DENBORA
5 minutu
Hala ere zorionekoa naiz
HELBURUA
Pilota alde batetik bestera mugitzen dugun bitartean, gogaitzen gaituen zerbait aipatuko dugu, eta, halaber, egoera horretan zorionekoa zentiarazten gaituen zerbait.
GARAPENA
1. Jarduera bikoteka edo taldeka egin daiteke, zirkuluan eserita.
2. Pilota bat botako diogu elkarri; zure txanda iristen denean, molestatzen zaituen gauza bat adieraziko duzu; gero, pilota beste bateri bota eta gai beraren alderdi positibo bat adierazi.
3. Ni hasiko naiz: «Gaur gauean ikasi behar dut, partidura joan beharrean». Pilota ikasle bateri bota, hurrengoa esaten duzun bitartean: «Hala ere, zorionekoa sentitzen naiz partiduetara joateko aukera izan dudan guztiengatik».
4. Orain zuri dagokizu zerbait aipatu eta pilota jaurtitzea. (Adibidez, «Nire ahizpak ni molestatzen ibili da egun guztian; hala ere, zorionekoa sentitzen naiz ahizpa izateagatik»). Ikasleak gidatu jokoaren erritmoa bizkortu dezaten
DENBORA
8 minutu
____________________
Susan Kaiser Greenland: Juegos mindfulness. Gaia editoriala, 2016 . Egokitua