Zerbait egingo dugu!

1. Istorio batzuk antzezten
Oraingo helburua da besteen tokian jartzea (enpatiatik) eta ikustea nola erantzun modu asertibo batean (biktimaren edo ikuslearen ikuspuntutik).
Ikasleekin aztertuko dira istorio hauetako pare bat edo hiru. Istorioak aztertzeko antzerkiak egingo dira. Horretarako, ikasle batzuk aukeratuko dira (edota boluntarioak eskatu) hainbat egoera antzezteko.
Kasu guztietan eskatuko zaie aktoreei nor bere rolean sartzeko, gertatzen ari dena ahalik eta errealena agertzeko eta, batez ere, sortzen diren sentimenduak hobekien adierazteko.
Bitartean, ikusleek pentsatu beharko dute, alde batetik, biktimak zer egin beharko lukeen eta, bestaldetik, berek ikusle diren heinean zer egin lezaketen laguntza emateko.
Egoera horiek ikusi eta aztertzen direnean, garrantzitsuena da ohartzea biktimen sentimenduez eta egoera horiek nola konpon daitezkeen biktimei laguntza emateko.
Azpimarratu beharko da biktimari laguntzean jokabide jazarlea duen pertsona agerian geldituko dela; laguntza emateko modu bakarra da. Horregatik, ikusleak inplikatu egin behar dira.
2. Soniaren Kasua
Kasu hau irakurri edo kontatu egingo da eta, ondoren, elkarrizketa bat sortuko da egoeraren zehaztasunen inguruan.
Bukaeran, hausnarketa egingo dute:
- Ondo bukatzen da? Zergatik?
- Ondo dago biktima eskolatik aldatzea? Zergatik?
- Zein beste modutan bukatu ahal zen istorio hau?
- Nola lagundu geniezaiokeen eta nork?
3. Mikelen kasua
Kasu hau irakurri edo kontatu egingo da gelan eta, ondoren, egoeraren zehaztasunen inguruan elkarrizketa bat sortuko da.
Elkarrizketa gidatzeko galderen proposamena:
Elkarrizketa gidatzeko galderen proposamena:
- Zergatik da hain deigarria Asierren itxura?
- Norberak nahi duen bezala jantz daiteke?
- Irainak ikasgelako WhatsApp-taldean idazten badituzte gelakide gutxi batzuek, zergatik ez dute besteek zerbait idazten, egoera gelditzeko?
- Zer egin liteke egoera gelditzeko?
- Zergatik ez dute hitz egin nahi izan Ikerren gurasoek Asierren gurasoekin?
- Ikastetxean zerbait egin liteke?
- Gurasoek bazuten beste aukerarik ertzaintzara joan gabe?
4. Karmeleren kasua
Kasu hau irakurri edo kontatu egingo da eta, ondoren, egoeraren zehaztasunen inguruan elkarrizketa bat sortuko da.
Elkarrizketa gidatzeko galderen proposamena:
- Zergatik ez dute harekin egon nahi beste neskek?
- Zer egiten dute gaizki irakasleek?
- Eta gurasoek? Arrazoia dute?
- Gelakideek zerbait egin dezakete?
- Eta mutilek?
- Ondo dago Karmele beste gelara aldatzea?
5. Norman
Norman ez dago pozik; eskolara joaten denean, gauzak ez doaz ondo. Ez du lagunik, triste dago.
Norman bideoa deskargatzeko helbidea: https://www.youtube.com/watch?v=5ivkI13eufM
OHARRA: bideoa ikustean, batzuetan gelditu edo atzera egin beharko da ikasleek ondo uler dezaten bideoan adierazten dena.
Bideoa lantzeko galdera hauek erabili daitelke:
- Zer gertatzen zaio Normani?
- Zergatik dago triste?
- Zer egiten diote? Nork?
- Lehenengo aldia da?
- Zer egiten dute begira daudenek?
- Norbaitek laguntzen dio?
- ...
6. Saski baloi topa
Bideo honetan ikusten den egoera oso arrunta da gaur egun eta lagun talde batean gertatzen da: lagun bat oso gaziki sentitzen da partekatutako argazki batengatik.
Bideoa deskargatzeko helbidea: https://www.youtube.com/watch?v=RZYUUYgkENQ
OHARRA: bideoa ikustean, batzuetan gelditu edo atzera egin beharko da ikasleek ondo uler dezaten bideoan adierazten dena.
Bideoa ikusi ondoren elkarrizketa sortzeko galdera hauek erabii daitezke:
- Zertan ari dira?
- Zer gertatzen da tartean?
- Zergatik?
- Ekidin daiteke? Nola?
- Zer izan behar dugu kontuan?
- Eta behin gertatuz gero, nola konpon daiteke?
- Lagun onak dira?